Saturday, July 31, 2010

Sport Day..

'Pengalaman aku semasa Sport Day'

Malam tu aku tak lena tidur sebab sofea selsema.. aku bleh lena pun dah kul 3am.. tapi kul 5.50am dah terjaga coz sofea nangis2 lagi.. kul 6.30am baru nak mandi.. janji dgn kawan aku kul 7am.. nasib baik la dia dtg lewat skit.. 7 lebih jgk.. elok2 la sampai sana kul 7.30 am..

Company sewa padang Adtec Taiping untuk Sport Day..

Tengah jalan nak gi padang.. kasut sport lak tertanggal.. Oh no!!! Not this time!!..

Oh kasut.. kenapa time mcm ni baru sesak nak tercabut plak???

Nasib baik la kawan aku ada kasut spare dalam keta dia.. tak bleh bygkan aku sorang berkaki ayam kat tengah2 padang tu.. huhuhuhu.. Sampai kat padang nampak orang kena berbaris ambik breakfast.. punya la panjang.. tetiba lak hujan rintik2.. semua lari cari tempat berteduh.. tetiba diorang suh berbaris plak menyanyi lagu negaraku + dengar ucapan dari GM2..

Lepas acara perasmian baru la kitorang gi ambik breakfast pakai kupon yang telah diberi pada hari sebelum sport day.. ingatkan breakfast sedap.. rupanya bihun goreng & teh O panas je.. hmm.. jadi la.. mesti untung banyak orang yg dapat tender ni.. dah la bihun sikit.. kosong plak tu.. takde mende pun.. huhuhuhu...

Dengan kawan2 aku..

After breakfast, terus pegi tempat memasak.. untuk pasukan yang kena buat Dinner.. mcm aku ni kena 1st round.. nasib baik la jgk.. sebab meja masak tu kitorang la rasmi dulu.. pagi2 masak pun takde la panas sgt..

Makcik2 yang join masak jugak..

My Dinner & My Team

Sewaktu pertandingan masak..

Masakan 'Dinner'..

Abis2 masak team kitorang tak dapat pun masuk final.. tak kisah la.. sbb kalau final nanti kena masak breakfast+lunch or dinner+dessert+drink.. masa yang diberi 40 minit.. ahhh tak kuasa la aku.. buang masa je.. baik aku gi jalan2 kat padang tu sambil posing2 dengan kawan2 aku..

Tengah2 seronok game tengah padang tu.. baru aku teringat kupon aku.. cari2 dalam poket takde.. cari dalam purse pun takde.. alamak.. dah hilang plak.. seingat2 aku masa aku tgh breakfast tu aku letak kat tepi tempat aku duduk.. terus ajak wanie temankan aku cari kupon tu balik.. tengok tong sampah pun dah clear tukar plastik baru.. tetiba wanie jerit.. eh.. tu kupon kak ina.. ada lagi kat tempat aku duduk tadi.. kertas kecik je pun.. nasib baik tak terbang plak ditiup angin.. huh.. kalau dah rezeki tu.. tak kemana.. kalau tak melepas la aku lunch & goodies bag.. mcm2 hal betul la hari nie..

Tepat kul 12 tghari.. matahari dah terpacak.. panas giler.. time tu la baru leh ambik lunch.. nasib baik la kawan aku AJK makan2 ni.. senang skit.. lunch kari ayam dgn sayur kobis goreng.. huhuhu.. tapi bila dah makan ramai2 nie rasa best sangat..

Abis2 makan tu acara penyampaian hadiah.. pastu penyerahan goodies bag.. huh.. mcm biasa la.. kena berbaris lagi.. nak tak nak aku pun bersesak jgk la tengah orang ramai tu.. kang abis rugi je.. mana la tau kan.. bukan sikit punya staff..

Tepat kul 1 settle la semua acara sukan kitorang.. Sekian..

My Note: pic camera kwn2..






0 comments: