Tuesday, July 20, 2010

Nanny McPhee..

Semalam balik keje terus gi cari DVD.. Entah apa mimpi en. mie beli DVD tengah2 bulan ni.. aku plak mmg dah lama tunggu citer ni.. En. mie pun dah paham taste aku camne.. citer2 yang mengarut dan tak masuk dek akal ni memang aku suka.. hehehe..

"I'm Nanny McPhee.. Small c, Capital P"

When you need me, but do not want me, then I will stay. When you want me, but do not need me, then I have to go.

Best jugak layan citer ni.. sebab nanny ni bleh buat banyak benda magic dengan tongkat sakti dia.. sambil2 tu dia selitkan 5 lesson.. memang sesuai la budak2 yang nakal tengok citer ni..

1. Fighting is wrong (she teaches them by making them fight with themselves!)
2. Sharing is important (she teaches them by making them share their beds with goats, cows and elephants!)
3. How to help each other (she teaches them by sending them on a wild pig-chase!)
4. How to be brave (she teaches them to put their fears to one side to help others around them)
5. How to have faith (she teaches them by helping them to believe in themselves)


Lepas budak2 tu belajar this 5 lesson.. Nanny McPhee pun pergi.. happy ending jugak la citer nie.. at last budak2 tu tak nakal mcm masa mula2 start citer nie..

~~~THE END~~~



0 comments: