Saturday, January 15, 2011

+tive thinker alwayzzz...

Since aku tau dialah yang menjadi punca segalanya... aku mmg dah tawar hati gila2 nak berinteraksi dengan dia.. dah tak nak ambik tau pasal dia.. nak jadi apa pun rasa mcm lantak laa... pedulik hapa aku..

Rupanya.. dia mmg perasan perubahan diri aku... owhh.. tau punnn.. cuma dia masih tertanya2 kenapa aku berperangai sebegitu rupa.. hahahahha.. LU PIKIR LA SENDIRIK.. tu pun kalau ko kenal en. nabil laa... kalau tak.. huh.. tak tau nak kata apa lagi... WTF?? akekekeke..


Tapiiiiii.. tu la kan.. mmg payah bila dah nama satu tempat keje.. sehari bleh tahan lagi.. 2 hari.. hmm.. bleh lagi.. 3 hari.. 4 hari.. owhh.. rasa mcm bwk batu berat kat bahu jee.. diri ni dah rasa mcm patung hidup.. orang pun dah mula lain dgn aku.. tak berani nak melawak bodoh mcm dulu2.. semua yg jumpa aku pun.. wat muka seriuss jerkk.. arrghhh.. sgt bosan okkk... balik rumah pun masih teringat pasal situasi tempat keje.. kan tahun ni aku nak be more +tive.. dari segala2 segi la.. memandangkan dia pun tak lama mana dah.. so lebih baik aku buat rilek & be more cool.. wat mcm biasa jer.. sbbnya aku tak suka pada orang yg kuat merajuk dan aku sendiri pun tak nak perangai tu ada kat aku.. takde untungnye merajuk lama2.. (ayat pujuk hati.. huhuhu)


So skrang nie aku dah mcm biasa balik.. nasib baik aku tak ikut kata hati aku.. gi mengadu dgn boss aku.. dia pun bz dah skrang nie.. so aku pun tak nak dia bertambah pening dengan hal2 remeh mcm nie.. biar la dia handle benda lain yg lebih penting.. aku bleh jaga diri aku sendiri.. kalau aku dah tak bleh tahan sampai tahap nak resign tu.. terpaksa jgk la aku jumpa dia.. btw he's my boss..

2 hari lepas dia dah jadi bapak.. dpt bb boy.. bagus la.. biar dia rasa skit mcm mana perasaan bila ada anak nie.. asyik ingat keje jee.. dan supaya dia lebih memahami situasi aku bila terpaksa ambik cuti emergency sbb anak.. orang bujang payah nak paham.. contoh: "anak sakit? bawak la pi klinik.. settle.. "owhh.. bukan begitu senang ok.. sbb takkan bleh nye wat keje kalau dok teringat anak tgh sakit kat umah..

Aku mmg sayang sangat2 kat tempat keje skrang nie.. tadi pun masa aku keje.. aku terpikir.. aku dah paham sangat dengan kerja aku skrang.. cuma nanti aku nak kena belajar sistem baru je.. which aku rasa tak susah mana.. tapi mcm best je aku tgk diorang guna.. sbb program tu is a live- system which is updated sendiri.. tak payah susah2 nak transfer2 and update2 mcm sistem lama.. + guna alat2 yang canggih.. scan2 je semua.. tau2 je dah siap.. fuuhh.. next week aku mesti kena tau guna sistem nie.. (owhh.. ina.. cukup2 la very +tive thinker tu.. hehehehe)

x

x

x


x

x

x

x

x

x

0 comments: