Tuesday, January 25, 2011

My work environment


Kan aku pernah kata nak belajar sistem baru tapi sampai sekarang belum lagi ada kesempatan nak cuba.. this week aku semakin berani buat call dan settlekan banyak keje2 tertunggak tanpa bergantung dengan boss aku.. dia yang semakin bz this lately mcm bagi aku peluang untuk aku cuba berdikari sendiri..

Hari nie pun aku cuba settlekan lagi satu order. Aku issue this PO based on supplier invoice & bukan quotation. No choice la sebab ni je yang aku leh refer. Ikut je la kata boss. Maybe supplier ni malas nak buat quotation kot.. tapi aku tak sure barang dah dapat ke belum sebab aku tak terima DO jugak.. adakah sama kes seperti semalam?? Check dgn supplier mcm biasa la dia bagi contact no salesman dia.. suh aku check sendiri. Tergerak plak hati aku nak refer dgn boss aku. Dia kata benda tu dah sampai tapi tak tau sapa yang received dan dia pun tak pernah tengok DO tu.. hah pulak.. barang ada tapi DO plak takde.. mcm2 hal betul la..

Maybe lepas tu boss aku direct contact dengan supplier tu then baru tahu rupanya masa hantar tu memang supplier tu terus hantar je.. takde DO.. lepas boss aku mintak baru supplier tu nak print. Macam ni pun ada jgk..

Kalau ikutkan keje mcm nie takde la bosan sangat.. hari2 ada je perkara baru aku belajar. Aku pun leh kenal dengan mcm2 jenis orang. Ikut mood.. kalau aku nak cakap loghat utara aku cakap je.. selalu kalau call supplier dari kawasan penang, diorang mmg suka cakap BM.. aku pun mula la cakap utara jugak.. kalau call supplier dari KL aku cakap BI.. tak pun cakap key ell.. hehehe.. ye sangat la tu... tapi kalau dari singapore mmg tak bleh nak elak la.. nak tak nak fully in BI la jawabnya..

Dah petang aku dapat call.. kena buat In & Out Stock for Dec in Excel.. kalau sikit takpe beb.. ni banyak.. banyak satu hal.. urgent lak tu.. aku tgk jam dah kul 3.. aku target nak balik awal hari nie.. takpe la.. Be Positive kannn.. nasib baik la cara mintak tu.. start with can u do me a favour? sejuk skit la hati aku.. aku try jgk buat padahal dalam sistem data tu patut ada.. tapi sejak tukar sistem baru nie.. maybe tak berapa nak stabil lagi jadi segala data dah byk tak betul.. stock movement pun mcm hampeh.. closing nak dekat.. at last mintak tolong dengan aku jgk.. time susah baru cari aku.. baru nampak aku.. huh!!

0 comments: