Thursday, January 20, 2011

Ops.. ada lagi rupanya...

Gelang yg ada sentimental value...

Hari nie aku cuti.. en mie pagi2 subuh dah ada xtvt memancing.. mcm biasa tinggal la aku & sofea je kat umah.. kebetulan tadi nak cari something tapi tak sangka terjumpa lak dengan tag nama nie.. terus teringat kenangan waktu aku bersalin dulu2..

Yang kaler biru tu.. aku dpt masa 1st time masuk wad sbb gugur.. tak silap aku masa tu bulan Okt 2006.. tu la kan.. orang tua2 kata jgn excited sangat masa baru pregnant.. mana la aku tau.. takde sapa pun cakap kat aku.. masa tu happy sangat2.. baru tau pregnant terus msg2 kat semua family & kawan2.. tapi tak sempat apa2.. kandungan aku baru 6 minggu terus gugur.. masa tu perasaan sedih teramat sangat.. takde rezeki kot.. aku redha je la.. masuk wad pun dah kul 8pm.. takleh nak cuci sbb bilik operation dah tutup.. esok tghari tu baru aku diorang 'cuci' aku.. and 1st time kena bius.. rasa mcm mimpi naik roller coster pun ada.. hahahaha..

Pic masa baru lepas keluar dari bilik operation.. masih sedih.. huhuhu..

Yang kaler putih tu.. aku dapat masa masuk wad nak beranak kat sofea.. masa tu dah keluar tanda.. darah skit2 je.. tapi ye la.. 1st time nak beranak.. ingatkan nak gi check up biasa je kat hospital.. tak tau la kena tahan.. masa nurse tgh panggil nak masuk wad bersalin.. terpaksa tunggu en. mie balik umah jap sbb tak bwk baju bb..

Sebelum nak masuk wad bersalin pun rilek je.. mcm takde apa2.. nurse tu tanya aku tak nak salam dgn suami dulu ke? baru aku patah balik salam dgn en. mie yang dari cara pandangan dia pada aku mcm risau jerk.. wah.. mmg excited giler nak masuk bilik tu.. teringin sangat nak tgk mana rupa tempat tu.. masa aku masuk tu katil pun tak penuh.. aku siap leh pilih2 lagi nak duduk katil yg mana.. aku pilih katil yang tepi dinding.. rasa mcm privacy skit.. masuk kul 6pm camtu.. aku bersalin kul 12:58pm.. dah tengah malam camtu.. pengalaman beranak normal?? hmm.. sakit tak terkata.. alhamdullilah.. janji selamat..

Yang kaler pink tu.. paling kecik tu sofea punya.. comel kan.. kaler pink lak tu... rasanya kalau bb boy.. kaler biru la kot.. tapi tak ikat kat tangan.. rasanya ikat kat kaki kot.. tak sure la sbb tak teringat plak nak tangkap gambar wat kenangan.. rugi2.. takpe la.. dah lepas pun..


0 comments: