Saturday, January 8, 2011

Bermadah-helah..


"Haterz only hate people they cannot be or people they cannot have.."

Totally agree with that statement.. pokok pangkal dari hati.. aku mula terpikir kebenaran yg tersirat di sebalik kata2 tersebut.. Tingkah laku seharian sebagai seorang manusia biasa yg mungkin secara tak sengaja pernah melukakan hati seseorang tanpa diduga.. akan mengundang haterz.. namun aku percaya segalanya mungkin terselit hikmah disebaliknya.. we never know what would happen in future.. seperti yg pernah aku katakan sblm ni.. tahun ni aku tak membuat apa2 azam.. sbb aku rasa azam tak semestinya dilakukan setiap kali masuk tahun baru.. it should be something that we ready to do it dan perlulah dengan sepenuh hati yg IKHLAS.. ok.. dah mula start out of topic plak.. huh..

Citer pasal haters ni.. tanpa aku sedari rupanya haterz ni ada jgk dlm hidup aku.. entah apa yg tak kena lagi.. depan aku punya la baik.. pijak semut tak mati.. tapi dlm diam dia tikam belakang aku.. senang citer kwn makan kwn.. mengeletar satu badan aku bila kebenaran terbukti dpn mata.. tak dpt nak bygkan betapa sanggup seorang yg aku anggap kwn selama ni sanggup buat aku mcm nie.. tetiba aku jadi blur.. apa yang aku mampu buat hanya menangis.. menangis dan terus menangis.. airmata aku sgt mudah mengalir.. mungkin itu kelemahan aku yg aku tak boleh nak ubah.. sejak azali mcm tu.. sungguh tak sangka ini balasan yg aku terima setelah sekian lama aku tolong dia.. sikit pun dia tak ingat.. demi mendapat nama.. dia fitnah aku dgn citer yg bukan2..

Sebelum2 ni pernah terdetik dlm hati aku.. kenapa diorang ingat aku takde keje.. kenapa asyik aku je yg diorang nampak.. kenapa aku sorang je yg selalu jadi mangsa wat keje orang lain?? Skrang sudah terbukti segalanya.. rupanya selama ni semua angkara seseorang yg aku pernah anggap 'kawan'... No wonder la.. kebenaran akhirnya kan terbukti jua.. Tuhan itu Maha Adil..

Tapi aku bukannya jenis suka cari gaduh walaupun apa yg dia telah lakukan sgt menyakitkan hati aku.. rasa tak puas hati tu telah aku luahkan kepada orang yg aku rasa mampu memberi pendapat yg lebih bernas.. He said try to think it as a positive way.. try to improve myself and buktikan yg aku bukan seperti yang diperkatakan.. as Admin Dept hanyalah aku sorang je.. aku berpeluang cerah untuk dinaikkan pangkat.. dari mula lagi company tu beroperasi.. sekarang aku dikira senior.. + dia mula la bercerita kisah hidup dia dari mula dia masuk hinggalah sekarang dah berpangkat Manager.. bila diorang bagi kerja dan aku boleh lakukan mengikut kehendak orang atasan bermakna disitu aku sudah mendapat kepercayaan.. tanpa aku sedari aku sudah menjadi aset penting dalam sesuatu syarikat..

Huh!!.. kalau ikut logik memang la kerja multi-tasking aku nie tak rugi.. selain mendapat ilmu serta pengalaman.. aku boleh demand dlm resume.. huahauah.. tapiii.. entah la.. skrang ni aku masih sedih dan geram.. dah mula rasa 50-50 je nak terus stay or resign.. biar padan muka korang... biar diorang sedar how worth i am!!!

"Never break four things in our life; TRUST, RELATION, PROMISE and HEART because when they break, they dont make noise but pains a lot" – Charles Dickens

0 comments: