Monday, January 24, 2011

Mission for today..

It's MONDAY again.. dan macam biasa.. ke'BZ'an melanda..

Dari pagi aku start keje.. meja dah bersepah mcm sampah..
mula la nak cari stationary tak jumpa..
pen terselit celah fail la.. eraser jatuh bwh meja..
mula la hati menjadi hot tak tentu pasal..
bila hati menjadi hot.. takde pasal aku cari pasal.. hahahhaa...

Hari ni aku membuat satu investigation.. (ayat tak bleh blah.. )
2 minggu lepas aku ada la order satu barang. Supplier dari KL. Rasanya minggu lepas dia kata barang dah hantar tapi aku sampai hari ni tak nampak pun DO or any related document sampai kat meja aku.. tunggu punya tunggu sampai bila.. akaun dah nak wat closing utk tahun 2010..

Entah apa angin aku hari nie.. bila terpandang PO tu.. dalam hati aku terdetik nak cari jgk mana pergi barang yang aku order nie.. tak kira la kena cari sapa pun.. hingga ke lubang cacing aku akan investigate.. hehehehe...

Check dgn store mmg confirm barang tak sampai lagi.. ok.. aku pun check dgn supplier. dia kata dah hantar kat KL office. Check dgn KL office dia kata dah bagi kat transporter. Check dgn transporter, dia bagi contact no driver. Driver kata check balik kat opis dia sbb hari tu dia tak sempat hantar. Call balik opis transporter dia kata barang tu mmg dari supplier KL tapi bukan aku punya. Pulak dah.. Mana hilang barang aku nih..

Kiranya dari pagi sampai tengahari keje aku dok dail2 tepon je.. lepas satu, satu aku check.. pusing2 takde jgk dpt jawapan.. at last aku contact balik KL opis. Dia kata nanti dia check direct dgn transporter. Check dgn supplier lagi, mintak detail DO. Nak suh fax pun tak bleh.. fax machine antar repair.. dapat verbal detail je la.. aku dah fed up. Dah takde mood. Disebabkan hal nie.. mcm2 contact no aku dapat.. dari orang atas sampai la orang bwh..

Sambung keje lain pun hati aku masih teringat pasal barang nie.. memang pelik bin ajaib.. selalu tu ok je.. aku order 2 3 hari camtu benda tu sampai.. supplier ni mmg ok.. tak pernah delay delivery.. kalau stok takde pun dia akan inform aku awal so that aku leh prepare jawapan kalau boss aku tiba2 tanya. Tapi kali ni dah more than 2 weeks.. aku malas la nak kacau boss aku.. hari ni dia asyik meeting je..

At last dalam pukul 5 petang aku dpt call dari KL opis.. rupanya barang tu dah sampai kat Phase 2. Company ni baru bukak cawangan baru.. so driver tu main hantar je tak kira la yang mana satu janji nama company sama.. terus aku check mmg confirm la benda tu dah sampai sana.. haiyoo.. penat aku mencari rupanya dah sampai lama dah.. Phase 2 plak terus terima je takde tanya2 apa.. syukur alhamdullilah.. akhirnya berjaya jgk aku menjejakinya..

0 comments: