Thursday, August 5, 2010

Hari ni aku tak gi keje..

Terjaga jugak pagi2 walaupun tak set alarm sebab mmg dah terbiasa mcm tu.. pastu mula la rasa berbelah bagi nak keje ke tak.. smlm sebelum tidur dah makan ubat.. pagi ni still sama jgk.. takde beza pun.. so aku decide tak keje la.. kang nanti kena tanya lagi.. malas la nak layan benda2 mcm nie.. so better aku duduk umah je.. lagi best.. takde gangguan.. suka hati aku la nak buat apa pun hari nie..

Duduk kat sofa sorang2 sambil tgk en. mie bersiap gi keje.. layan astro tgk citer masak.. bosan la plak.. baru teringat set pinggan mangkuk aku yang masih tersimpan rapi dalam kotak.. so apalagi.. kasik bukak la...hahahaha..


Set pinggan mangkuk design 4 segi..

Perasaan masa bukak tu mcm baru dapat set masak2 masa aku kecik2 dulu.. hehehee.. maklum la ni 1st time aku beli set pinggan mangkuk.. sebelum ni mmg tak pernah langsung.. Bila dah bukak ni kena la aku pi susun kat dapur plak.. ahhh.. menyesal la plak.. nak biar pun tak bleh kang sofea bangun dia plak nak sibuk2 nak tolong.. lagi leceh.. huhuhhu...

pukul 10.30 sofea dah bangun.. tapi pinggan mangkuk tak kemas lagi.. pagi2 dah on9 mcm ni la.. tak terasa masa berlalu.. layan sofea makan breakfast roti cicah air teh.. sambil tu kemas2 pinggan mangkuk kat dapur..

tengahari batuk aku semakin teruk.. last2 aku buat air asam jawa suam.. 1/2 jam lepas tu terus muntah keluar kahak2.. pheeww.. lega.. tiba2 kul 12 tghari black out plak.. ciss takde time lain ke?? time aku ada kat umah ni plak baru nak buat hal... sabor je la.. nasib baik la tak lama.. sejam mcm tu je.. kalau sampai petang.. menyesal la tak pi keje...

lepas sembahyang jumaat en. mie balik.. terus gi klinik.. kena timbang berat.. ambik tekanan darah.. mungkin sbb ni dah kali ke 3 aku pi.. berat aku 60kg.. nie mmg betul la.. timbang kat klinik.. bukan kat shopping complex.. aarrrggghhh!!! pedulikan semua tu.. aku cuma nak MC je.. dapat jgk la tapi hari ni je.. jadi la.. esok pun keje 1/2 day je...

balik tu singgah makan kat umah mak en. mie.. adik dia buat laksa plak.. mmg rezeki aku la.. mulut tak berapa sedap bila dah asyik makan ubat je.. nasik tak berapa nak lalu makan... dah abis isi perut baru balik umah.. sofea dah selsema balik.. suruh makan ubat dah nangis2 tak nak.. huiii.. kena paksa jgk la.. baru dia makan.. padahal manis je ubat tu.. dah abis melekit badan dia.. terus bgi dia mandi then tido.. dia pun dah mengantuk sbb tak tidur petang lagi.. asyik berjalan je..

En. mie kena keje malam pastu sambung cuti terus sampai next week.. keje leh claim cuti.. best betul.. keje 4 jam dapat cuti sehari.. kalau la company aku camtu.. huh... mimpi laaaa!! asyik ganti je.. kacau hari ahad aku.. dengar2 nanti pun cuti raya panjang jgk.. tapi kena ganti 3x ahad.. arrghh.. tensen.. (mood kalau dah start MC.. mmg dah jadi malas nak gi keje..huhuhuhu)


0 comments: