Monday, August 23, 2010

1st day berbuka di rumah...

Hari2 cuti camni la aku leh planning nak berbuka di rumah.. sofea pun tak berapa sihat.. demam selsema.. asyik meragam je.. dia mintak nak makan tu.. nak makan ni.. aku layan je la.. asalkan dia nak makan.. aku tak kisah..

Tengahari takde buat apa sgt.. lepak kat umah tgk tv je.. petang bwk sofea gi klinik depan umah.. klinik 1 Malaysia.. lintas jalan je dah sampai.. memula ingat dia sorang je jumpa doktor.. tetiba aku pun batuk2 pulak.. terus daftar nama aku sekali.. murah je pun.. RM1 je.. tak kisah la sgt..

Dah settle semua.. sofea dpt ubat batuk & demam.. aku dpt ubat batuk je.. aku kena byk minum air masak.. huhuhuhu.. ye la sgt.. dah puasa2 nie.. nak minum camne.. ajak en. mie gi shopping barang nak masak.. beli ayam.. beli sayur..

Sampai umah terus aku start masak.. jam pun dah kul 4.30pm.. elok la pun.. aku ni masak slow skit.. tambah2 plak dah lama tak masuk dapur.. en. mie bwk sofea gi cuci keta.. senang la skit.. takde gangguan..

Sup Kaki Ayam + Ayam Masak Kicap + Sayur Goreng + Ayam Goreng

Beria betul aku masak.. mcm nak makan 4-5 orang.. padahal kami 3 orang je.. sup tu aku masak sbb sofea suka sup kaki ayam.. 1st time masak sup.. tu pun aku tiru resepi kat kotak perencah pati ayam MAGGI.. hehehehe..

0 comments: