Saturday, June 11, 2011

Piala FA 2011.. Cayalah Terengganu..

Aku bukanlah peminat fanatik mana2 pasukan bola pun. Tak ikut langsung perkembangan bola.

Semalam masa final Kelantan vs Terengganu aku tanya jugak en. mie, tak nak tengok bola ke? Dia jawab bukan Perak main pun. Hmm.. betul jugak. En. mie ajak makan kat luar sebab aku pun tak masak. Dia pun tak berani nak suruh2 sebab dia takut aku masih marahkan dia pasal yang kes aku kena tahan dengan JPJ kot. Hehehehe..

Kat kedai makan pun semua asyik tengok bola. Sebab dah kena lindung dengan kepala2 diorang so kitorang memang tak tau la score dah berapa masa tu. En. mie pun calling2 kawan dia ajak lepak sekali. Diorang  pun tak cerita pasal bola. Aku macam biasa la layan kerenah si kecik aku tu.

Balik rumah dalam pukul 10 lebih en. mie pasang tv. Astro arena ada live. Tengok TV1 pun ada jugak. Tengok Kelantan baru score 1-0. Tu pun masa minit yang ke 79. Dalam hati aku, laa.. baru nak score ke. Abis selama yang tadi tu memang 0-0 je. Fine. Aku pun layan je la game bola ni.

Tapi aku nak sokong team mana ni. Kelantan ke Terengganu? Tanya en. mie dia kata tak sokong mana2 pun. Pikir punya pikir aku pilih nak sokong Terengganu. Sebab?? Kesian kat Terengganu, abang ipar & adik ipar aku orang Terengganu. Cukup la kot reason tu. Kehkehkeh.

Kalau tengok gaya memang macam takde peluang je Terengganu nak menang. Dah masuk masa tambahan pun masih 1-0. 90 minit game pun dah abis. Diberi masa tambahan 4 minit. Kelantan macam nak stay 1-0. Just nak lengah2kan masa. Yang tak tahan tu, peminat2 Terengganu pun ada yang dah start keluar stadium.

Tiba!!.. Terengganu score!!!. Tu pun sebab silap kelantan. Tertanduk gol sendiri. Aku macam.. Oh my.. oh my.. tak percaya pun ada. Ada peluang ni Terengganu nak menang nih. Aku jerit kuat2. Yes!! Yes!! Yes!!.. En mie pun start nak sokong Terengganu. Ceihhh.. tadi tanya kata tak tau. Huhuhu..

Bila dah seri, kena main masa tambahan 30 minit. Eh?? macam dah reti je game bola ni. Hehehehe. Start suka pulak dah. Go Terengganu.. Go Terengganu. Minit ke 109, Terengganu score lagi satu Gol. Which is Gol Kemenangan buat Terengganu. Aku punya la happy. Tak sangka team yang aku pilih boleh menang malam ni. Aku tengok Raja Tuanku Mizan pun macam happy je. Ye la. Mesti dia pun sokong Terengganu.

Sebenarnya game malam ni mengajar aku sesuatu. 'JANGAN MUDAH PUTUS ASA DAN TERUS MENCUBA HINGGA KE SAAT TERAKHIR'. Memang high motivated la pemain2 Terengganu. Kelantan pulak yang dah tak tentu arah bila score dah jadi 1-1. Terus hilang punca dan Terengganu ambil peluang tu untuk score another goal and be the winner that night. Bravo.. bravo..

Dok paham mung ngoyak gapo nihh..

This song is speacially dedicated to Terengganu's Team. Congrat!!

0 comments: