Sunday, June 5, 2011

Operation mata my mum ~ Success.. Alhamdullilah..

Selasa ~ 31 May 2011

Seawal subuh pagi aku dah bangun. Ingatkan nak terus stay kat hospital then terus balik Taiping. Beria sungguh aku packing segala barang di subuh2 sepiiee.. En. Mie liat plak nak bangun pagi nie. Aku & Sofea terus jalan kaki pergi rumah kakak aku semata-mata nak jumpa mak sebelum dia berangkat ke hospital. Sungguh la terharunya rasa. Sempat lagi dia buat breakfast cekodok untuk kami yang ramai nie. Sedap pulak tu. I love my mum so much!!!

Kita hanyalah merancang ye tak?? Disebabkan En. Mie lambat bangun so aku decide nak ikut kakak ipar je jalan2 hantar abg aku kat PJ.  Then kakak ipar aku suggest lepas hantar terus gi tengok mak aku. Canteekk.. laju je ramai yang nak follow... Hehehehe..

Hospital Mata Tun Hussein Onn, PJ.


Name:Dr. Vijaya Mohan
Designation:Consultant Ophthalmologist
Qualification:MMed. Ophthalmology (S’pore), FRCS (Edin)


Inilah doktor yang merawat mata mak aku. Doktor pakar mata. No wonder dia tak pakai cermin mata. Hehehehe. Hospital ni ok. Semua ada dalam ni. Nak ber 'Wi-fi' pun bleh.

Kat tempat menunggu. 

Mak aku start operate mata pukul 9 pagi. Kitorang sampai pukul 9.05 pagi. Terpaksa la menunggu dan terus menunggu dengan penuh debaran. Budak2 apa tau. Berlari, melompat macam rumah je dia buat. Nasib baik ada tempat mainan.

Letih main + kenyang + air-cond = Tido. 

Tepat pukul 10 mak aku dah keluar dari bilik operation dan dihantar ke wad. Mata dah berbalut tapi masih tido. Sengaja doktor bagi dia tido dulu. Aku ni bukan boleh, kalau dah nama masuk area hospital memang la mata tak boleh tahan. Mengantuk tak hingat. Tak tau kenapa. Terlelap 3 4 kali jugak la sementara nak tunggu mak aku bangun tido.

Tepat pukul 1 mak aku dah bangun. Lega alhamdulillah. Cepat2 kami jumpa dan salam dengan dia. Happy sangat segalanya dah selamat.

Me & my mum lepas operation mata. 

Mak kena tidur kat wad untuk satu malam sebelum dibenarkan balik. Doktor nak pantau keadaan mak aku. Nasib baik kakak aku ada. Boleh jaga dia kat situ. Thanks kak lin.

Lepas dah salam2 dan ucap selamat tinggal nampak mak aku macam sedih je. Macam nak menangis. Cepat2 pujuk balik. Sebolehnya kitorang nak dia happy je. Bulan depan mungkin pergi sana lagi untuk melawat dia. Insyaallah. Bertolak dari sana pukul 3 petang dan sampai Taiping tepat pukul 6.30 petang. 

0 comments: