Tuesday, June 7, 2011

2nd Day ~ Internal Audit Training

Selasa ~ 7 Jun 2011

Hari ni pagi2 lagi aku dah offer diri nak drive. Terkejut En. Mie. Hehehhehe. Pelik jugak sebab dia ingat aku tiba2 buang tabiat. Then aku explain senang aku nak ulang-alik sebab ada internal audit.

Start kereta mula2 sekali aku tengok minyak. Ada 2 bar. Cukup2 la kot. En mie siap pesan kalau rajin isi la minyak sebab tiba2 je aku mintak. Kalau bagitau awal boleh dia isi minyak malam tadi. KALAU rajin?? Huh, salah ayat tu.. hehehehe.. sebab tak ingat dah berapa tahun aku tak isi minyak kereta. So, paham2 je laaa...

At last, sampai opis dengan selamat. Amin..

Pagi2 dah start meeting, then terus start buat internal audit. Kalau jawapan tak menepati piawaian aku sebagai auditor kena issue Non-Conformation Requsition (NCR) atau pun Opportunity For Improvement (OFI). Hadooiii.. Nasib baik la puan yang guide internal audit dari SIRIM tu baik. Dia banyak tolong aku susun2 ayat dan perbetulkan grammar english language aku.

Ingatkan settle la kat situ. Tak jugak. Kena bentangkan pulak masa sessi closing meeting. Budget2 masa abis semua pukul 4.30 petang. Aku tau puan tu pun rushing nak balik Shah Alam sebab esok pagi nak ambik flight pergi Terengganu pulak. Dia lagi penat. Tapi bila masa pembentangan tu ada pulak sekali usul2 yang dibentangkan oleh GM kitorang maka dari 4.30 petang melarat sampai pukul 6.30 petang baru abis settle semua sekali. Fuhh..

Boss aku sempat lagi tanya nak balik opis dulu ke atau terus balik rumah. Ikutkan memang ada lagi kerja aku yang tak bersentuh dari semalam tu tapi aku jawab balik terus la kot. KOT??? hehehehe.. terus capai kunci kereta, laju je ambik sofea. Malas nak ulang alik opis lagi. Dah nak senja pun. Esok, cerita esok la. Letih tak larat dah nie.. huhuhuuh...

0 comments: