Monday, October 10, 2011

Kisah saya dan baju kurung..

Alamakkk...

Kenapa ye.. orang lain nampak perangai aku tapi aku tak pernah ambik peduli perangai orang sekeliling aku.. huhuhu.. sebab apa aku cakap mcm nie???

Sebabbbbbbbbbbbb....

Tengahari tadi makcik kat food court tempat aku selalu beli nasik sudah tegur aku daaaa... ntah pesal hari ni plak tetiba tegur aku "Adik ni selalu pakai baju kurung".. Apa aku nak kata lagi..?? Memang iya pun aku selalu pakai baju kurung.. Pelik ke?? Mungkin la tak pelik kalau baju tu asyik bertukar.. kan???

Ni tak.. balik2 dok ulang baju kurung yang sama. Sebab tu la kot. Entah la.. Aku ni suka pakai baju yang aku selesa pakai. Kalau aku suka tiap2 minggu ulang baju yang sama pun takde hal punya. Aku ni payah nak jemu ulang2 baju yang sama. Sampai orang lain dah jemu tengok aku pakai baju yang sama tapi aku tak pernah jugak rasa macam tu..

Tapiiiiiiii.. kalau baju yang aku tak suka tu ko jangan la hadap depan aku. Cantik macam mana pun.. mahal macam mana pun kalau dah aku tak suka tu memang aku pakai sekali je pastu tersidai dalam almari la jawabnya. Selalu en. mie bising baju baru tak pakai2 belambak2.. jangan kata en. mie, even mak aku yang dah umur 73 pun bosan tengok aku macam takde baju lain nak pakai.. hahahaha.. Kawan2 usah dikenang la. Macam2 baju yang diorang syorkan kat aku. Diorang pulak yang teringin tengok aku pakai cantik2 datang opis padahal aku balik2 ulang baju kurung yang sama jgk tiap2 hari. Hahaha..

Tadi tu kiranya dah sampai tahap bisa membuat aku tersedar dari kepompong fesyen aku sendiri. Hmm.. Tima kasih la makcik sebab berjaya sedarkan saya betapa saya ni perlu pakai cantik2 pergi opis kannn.. Selama ni saya ingat takde orang perasankan kewujudan saya tetapi rupanya ramai yang ambil berat secara diam2.. Malu sendiri.. hehehehe..

0 comments: