Tuesday, September 14, 2010

Hari Raya Pertama 2010

Aku pagi2 dah kena bangun.. pagi raya mcm nie dah tentu2 aku paling bz.. almaklum la.. tuan rumah.. huhuhuhu... Kat Hall penuh dgn anak buah tengah tido.. aku tgk kat luar.. keta dah menjalar penuh dpn umah..


Full Parking..

Nasib baik la smlm adik aku tolong ironkan baju kurung raya.. smlm dia telah menjadi mangsa tukang iron baju aku & kakak aku sefamily.. hehehehe.. sekali sekala bila lagi nak buli dia..

Akuarium en. mie menjadi mangsa tempat gantung baju kurung kitorang.. hehehehe...

Lepas tu aku ke dapur.. tak tau la smlm my mum masuk tido kul berapa.. aku tgk semua dah siap masak.. cuma dapur je dia tak sempat nak kemas.. apalagi aku pun terus la gotong royong kemas dapur dengan adik aku.. dari dulu2 lagi kami berdua ni la yang handle bab2 mengemas kat dapur di pagi raya.. nak kata pagi2 bersiap mandi berbaju kurung mmg mimpi la.. selalu pun lepas dah settle dapur baru la leh bersiap.. antara menu wajib mcm biasa la..

Ketupat Palas & Rendang Ayam Pencen

Nasik Himpit Segera & Kuah Kacang

Koleksi Kuih Raya 'Tunjuk' 2010..

Lepas dah kemas2 dapur terus aku kemas hall plak.. sapa2 yang tido tu terpaksa la aku kejutkan.. dah settle semua baru aku plak bersiap.. sofea still tak sihat.. tido je.. aku pun malas nak kacau dia.. kang dia mengamuk plak langsung aku tak bleh buat keje apa dah.. en. mie dah bersiap awal2 nak gi sembahyang raya..

Balik dari sembahyang raya.. terus kami ke kubur arwah abah aku & arwah ayah en. mie.. disebabkan satu kawasan kubur.. takde la susah mana sangat.. sekali harung je.. senang..

Balik dari kubur.. sesi bersalam-salaman & sesi bagi duit raya kat anak buah.. sofea tak sihat so aku la wakil on behalf dia.. hehehehe.. sesi bergambar beramai2 pun ada.. tapi aku ambik mana yang sempat je.. tak bleh nak tunggu lama2.. dah tghari pun.. nak gi umah family en. mie plak..

All the gurls..

All the guys..

Lepas tu baru perasan raya tahun ni aku takde tangkap gambar dengan en. mie & sofea pun.. huhuhu..

Setibanya kat umah en. mie.. semua pun takde.. tinggal mak en. mie sorang je.. yang lain semua dah keluar beraya.. Rupanya pagi raya tadi diorang gi tangkap gambar kat studio.. takpe la bukan rezeki kot tahun nie.. sofea pun demam.. nak tangkap gambar pun takde mood.. insyaallah next year.. teringin jgk nak buat gambar family kat studio..

Petang tu bawak sofea gi beraya.. balik kg en. mie kat bukit merah dengan abg aku.. ramai la sedara mara en. mie.. sempat jgk la beraya dengan diorang.. masa kitorang sampai pun.. dah petang sgt.. mmg terasa suasana beraya bila balik kg.. tak sama dengan beraya kat umah aku kat area taman.. ada sawah padi.. umah2 kg yang meriah bila anak cucu balik beraya sekali sekala.. wahh.. best2..


My Bro & en. Mie kat kg bukit merah.. berlatarbelakangkan tali air sawah padi..

Malam raya takde buat apa sangat.. lepak kat bilik je.. sofea pun tak sihat.. en. mie dah keluar reunion dengan kawan2 dia.. mcm biasa.. agenda malam raya tiap2 tahun.. aku tido dulu..

0 comments: