Wednesday, September 15, 2010

Hari ni ambik Emergency Leave

Malam tadi sofea tak bleh tido lena.. jap2 terjaga.. rimas sbb hidung selsema + demam + batuk.. aku pun tak bleh nak tido lena jugak la.. mmg tak bleh jadi la mcm nie.. dah lama sangat sofea sakit.. aku plan nak bawak dia pi klinik..

Pagi tu terus call boss aku kata terpaksa ambik E/L.. sofea demam.. boss aku kata ok.. nak wat camne.. sofea demam macam ni.. aku tak sampai hati nak tinggal dia.. pukul 10 terus bawak sofea gi klinik.. doktor kata demam sofea lama sangat.. kena bwk gi hospital cek darah.. bila ambik suhu.. panas sofea 39.5 celcius.. mmg tinggi la.. terus aku & en. mie bawak sofea gi hospital..

Sampai kat Emergency, staff situ ambik suhu sofea.. dia kata sofea demam biasa je.. tak bleh dirawat kat emergency.. kat situ kes2 kecemasan je.. pulak dah.. dia suh pegi kat poliklinik biasa.. dah la hujan tengah lebat nie.. sabor je la..

Terus ajak en. mie pegi poliklinik plak.. sampai sana mula2 daftar ambik no tuk jumpa doktor.. entah apa la doktor tu buat.. punya la lama tunggu.. nak dekat sejam.. nak kata ramai orang.. takde plak.. cuma no giliran aku je tak naik2.. pelik betul.. dah dapat jumpa doktor.. dia kata demam panas biasa je.. tapi sebab lama sangat sofea demam better sofea ambik darah.. masa pegi ambik darah pun ambik no lagi.. tunggu lagi.. pastu dah keluar result jumpa balik doktor tadi.. then mmg demam biasa je.. terus dia bagi surat ubat.. nak ambik ubat pun kena ambik no lagi.. at last ubat yang aku dapat tu sama je dengan ubat yang aku ambik kat klinik 1 Malaysia depan umah aku tu.. kalau la aku tau jadi mcm ni.. baik aku lintas jalan je gi klinik depan umah aku nie.. pi mai pi mai tang tu jgk.. huhuhuhu...

Petang lepak kat umah.. sambil update blog.. kawan en. mie plak nak datang beraya.. mcm biasa goreng bihun lagi la.. aku lepak kat bilik melayan sofea.. tak demam pulak budak ni.. tapi tadi dia dah makan nasik dengan sup.. lega aku.. at least nak jugak la dia makan..

Malam ni nak bagi dia makan ubat.. mesti mengamuk sakan punya.. kena paksa jgk la makan ubat.. kalau dibiar.. sampai sudah tak baik2.. huhuhuuh...

0 comments: