Monday, December 6, 2010

Maal Hijrah 1432H for me..

Hari ni masuk2 opis.. pc boss aku dah takde.. ni dah sah smlm dia bukak nie.. mmg aku dah tau awal2 lagi dia akan pindah ke opis baru.. tapi aku malas nak tanya bila.. just wait n see.. perasaan mula2 tu rasa mcm happy la jgk.. sbb takde boss yg akan monitor aku kat opis.. aku bebas nak buat apa aje yg aku suka.. tapi selama ni pun.. boss aku bukan kisah sgt pun apa yg aku buat.. dpt boss laki mmg mcm nie..

Cuma ada la orang2 yg jeles dgn aku.. suka nak kacau aku.. suka nak sibuk apa yg aku buat.. apa ingat aku nie free sgt ke.. aku pun ada keje aku jgk.. takde la plak aku makan gaji buta.. end month segala mcm report / summary / stock closing kena balance tak nampak plak.. ke buat2 mcm tak nampak?? I love playing with excel.. so aku mmg enjoy all those task yg aku handle skrang nie.. aku mmg tunggu2 end month nak tau result report aku selama yang aku key-in nie balance ke tak.. selalunya mmg tally dgn sgt cantek la.. tapiiii kalau tak tally.. rasa mcm nak letak sign 'DO NOT DISTURB' atas meja to let them know i'm really2 bz & not in a good mood..

Dah lepas lunch baru nampak boss aku dtg.. byk benda nak kena mintak dia sign.. tapi aku biarkan dulu.. aku buat ded je.. nampak dia dah releks skit baru aku jumpa dia.. sambil hulur2 dokumen sempat aku tanya dia.. dah pindah sana ke? dia terdiam jap sambil pandang aku.. 'barang je pindah.. tapi hati tak pindah'.. aarrghh.. wat lawak plak.. apa patut aku rasa skrang nie.. nak kata sedih.. yaaa.. aku mmg sedih.. kalau dulu masa dia ada.. senang la apa2 hal aku direct je mengadu dgn dia (just pasal keje yg aku tak puas hati okkk..) pasal personal life aku jarang la share dgn dia.. & dia pandai motivate aku dgn kata2 dia.. tapi skrang nie dia dah ada byk benda nak handle.. aku kena terima perubahan nie.. cuma yg aku risau orang2 yg sengaja ambil kesempatan bila tau boss aku dah takde kat situ.. aku kena kuat semangat & semakin berani bersuara.. aku rasa inilah penghijrahan yg bakal aku lakukan sempena Maal Hijrah 1432H.. hehehehe...

0 comments: