Sunday, December 19, 2010

Kenduri tahlil di Kinrara..

17.12.2010 (Jumaat)

Hari ni agak sibuk jgk la.. mlm ni ada kenduri tahlil skit.. sempena dah ramai2 mcm ni.. bukan senang dpt berkumpul adik-beradik..

Aku & angah kena cuci ikan & ayam.. mlm ni pun ada bakar2.. best2.. biasa la dah tentu la masak sendiri bila ada kenduri mcm nie.. sesekali kena buat keje mcm ni best jgk.. lepak kat luar main air sambil sembang2 tgk anak aku main dgn anak sedara yg lain kat kwsn luar umah.. biar la selalu terkurung je..

Petang en. mie ajak gi Mydin.. temankan anak sedara nak cari baju melayu.. esok nak bertunang.. nasib baik la orang dekat je.. Kg. Permata Sri Kundang.. dari kinrara dlm sejam lebih je.. ronda2 at last dia pun jumpa la baju yg dia suka.. kaler putih.. ok settle.. terus balik.. aku dah penat..

Malam tu hujan plak renyai2.. nasib baik la ada pasang khemah kat luar.. mula2 tu silap susun meja.. terkena jgk hujan.. aku & adik aku la jadi tukang lap.. terasa mcm budak pelayan plak.. mcm tu la kot diorang rasa bila ada customer tunggu nak duduk.. tapi kerusi lak basah kena hujan.. terpaksa la lap2 bagi kering.. hehehee.. kuat berangan skit aku ni bila buat keje yg lain2 skit dari keje opis.. hehehehe...

Lepas Isyak orang masjid pun sampai.. alhamdullilah semuanya berjalan dgn lancar.. hujan2 pun.. lagi sedap orang makan.. ikan bakar & ayam bakar pun ada jgk.. malam tu lepak kat luar sambil sembang2 sampai kul 12am.. mata dah mengantuk.. badan dah letih.. esok nak kena bangun pagi sbb agenda esok.. nak gi ikut rombongan bertunang plak..

Note: pic upload later..

0 comments: