Tuesday, May 1, 2012

Tupperware Rice Dispenser

Dulu aku pandang je benda alah ni kat internet.. nak beli mahal nak mampos.. isi beras je pun.. berbaloi ke?

Brand Tupperware memang la mahal tapi itu la.. kualitinya memang tiada tandingan. Letak kat dapur nampak berseri2 je.. dimata kita la.. dimata suami sama je takde beza pun. Diorang mana layan tuperware2 nie.. Memang la tak dinafikan ada jugak surirumah yang fanatik dengan barang tupperware. Kalau boleh semua benda alah kat dapur tu brand tupperware. Kalau mampu.. boleh la.. kalau tak.. berangan je la macam aku.. hehehehe.. 

Tapi satu hari masa pergi ambil sofea kat umah MIL, adik ipar aku ajak main kutu tupperware. Huh?? aku ni kan ala2 katak bawah tempurung skit. Ini macam pun ada?? Bila pikir2 balik kalau nak harap aku beli cash sampai bila pun tak beli. So aku join je la sebabnya aku boleh dapat benda ni esok hari tu.. Huii.. cepatnya.. i likeeee... 

Taraaa.. akhirnya benda ni dah ada kat dapur aku.

Design yg jimat space. Nampak macam kecik tapi boleh isi 10kg beras. Tapi aku jarang beli 10kg. 5kg pun lambat nak habis. Pastu guna konsep First In, First Out. Sesuai sangat untuk orang yg jarang masak nasik macam aku. Sekarang takde masalah kutu beras lagi.

Dan.. ada percuma hadiah Tupperware Rainbow Cube Gift Set. It's so cute. Aku pun tak tau nak isi apa sebab kecik sangat. Stok mainan sofea. Konon2 jual kek dalam bekas macam secret recipe tu.. Hahaha.. layannn.. 

3 comments:

Makcik Anak 3 said...

alah comei2 nyer..kaler merah lagik..
sue dulu pun beli menda alah ni time kije kilang....men bayar bulan2..
dulu rm250 la ni tak pasti..peten baru baru je tu kan... ni men kutu brape rm yer?

Makcik Anak 3 said...
This comment has been removed by the author.
Narlina said...

main kutu sbln RM50 je sue.. harga rasanya RM250 jgk kot.. lupa dah.. tapi mmg ok la bekas nie.. isi 10kg beras pun muat.. pdahal nampak mcm kecik je..