Friday, May 18, 2012

Me & Him --> we're so different

Hari ni kat tempat kerja tak sibuk sangat. Mungkin sebab big boss pergi outstation ke Hong Kong. Petang tadi saja call En Mie. Roger-roger ada kat mana. Sekali dia suruh balik awal. Nak pergi Changkat Jering. WHY??

Ada laaa.. balik je.. Hmm..???

Ada surprise lagi ke??? 

Cukup time terus scan.. takde tunggu-tunggu lagi. Masa tengah drive, kepala asyik teringat ada apa ye kat Changkat Jering tu? Setahu aku.. ada kedai makan tomyam je.. 

Sampai rumah rupanya dia tengah on9. Excited cerita kat aku jumpa side mirror Passo. Hmmm... Nak pergi beli barang kereta la pun. Ingatkan apahal laa tadi. 

Surprise la sangattt.. cukup sekali je berangan ina.. Next time pulak.. 

Dia mengaku dengan aku yang dia sangat teruja nak Myvi convert to Passo Bodykit. Memang kat Taiping tak ramai yang buat. Ada la 2 3 bijik je pun. So dia takde geng la sangat. 

Benarlah kata pepatah.. Nak 1000 daya, tak nak 1000 dalih. 

Dari sejak mula tukar ke kereta Myvi, hari-hari dia on9 tengok barang Passo. Kalau facebook dia ada add siapa-siapa yang runner barang passo, jual barang passo, guna set passo, group passo. Pernah jugak aku soal selidik apa benda la passo ni? Set ni datang dari Japan. Setiap spare part dia semua berharga. Kalau dah bosan guna, nak tolak ramai yang nak beli. 

Memang pun. Aku tengok jugak facebook dia. Kalau ada yang upload pic barang passo nak jual, kena cepat booking. Kalau lambat sikit, melepasss.. Pelik betul.. dimata perempuan mungkin aku tak nampak kat mana hebatnya. Dimata lelaki, entah laaa.. no komen.

Sambung cerita tadi, bila aku dah siap kitorang pun pergi changkat jering. Nak cari rumah budak yang nak tolak side mirror tu. Takde la susah mana pun nak cari. Rumah tepi jalan je. Ok fine.

Bila dah jumpa macam dah lama kenal la pulak. Padahal baru je 1st time jumpa. Sembang bab kereta. Dia tengok kereta budak tu.. budak tu tengok kereta dia. Dia dah jumpa orang yang boleh dia berkongsi pengalaman dan ilmu pasal benda yang dia minat. Aku memang ZERO knowledge. Tunggu dalam kereta je laa.

Dalam hati aku terdetik, sorry la papa.. mama tak dapat nak berkongsi cerita dengan papa sebab mama memang tak tau apa-apa. It's a boy things.. Maybe yang aku boleh share kegembiraan dia yang semakin menjadi kenyataan. As long he is happy, i'm happy too.. :)

 Dulu --> MyVi


Sekarang --> Passo'07

1 comments:

Makcik Anak 3 said...

Changkat Jering..kg i lah puan ina
heheeheeeee...
herm..kite tau drive je kan..
bab nak mekup2 ni..idok ler.. mekup diri sendiri pung tak lepas kan..hehee
seb myB tak brape nak minat sgt mekup2 ni..
klu tak tak cukup je lah nak suap 4 mulut ni..huhuuuu