Thursday, March 24, 2011

Puas hati???


Pejam celik pejam celik dah sebulan lebih aku terpaksa buat kerja sorang2. Sekarang aku dah boleh handle semua kerja kat opis. Dah semakin stabil. Tak sibuk macam mula2 dulu. Dulu masa guna sistem baru terpaksa refer note. Semua jadi lambat. Banyak kerja aku yang tertunggak. Tapi lepas dah yakin boleh buat tanpa guna note rupanya takde la susah mana pun. Alah bisa tegal biasa. Seronok pulak aku buat kerja orang. Dah kerja aku sendiri pulak rasa tak best. Mungkin sebab sesekali tukar angin.

Teringat pulak masa mula2 kena jadi 'Bidan Terjun'. Terkejut jugak. Tiba2 je sebab tak cukup staff. Staff yang sedia ada tak boleh pakai. Asyik2 buat salah je. Akhirnya muka aku jugak yang diorang harapkan. Teringat pulak kata2 manager tu. Mungkin pihak management nak test aku sebab diorang tau aku boleh buat. Ye laaa sangattt. Aku 'terpaksa' ikhlaskan hati aku menerima segala tugas2 di luar bidang kuasa aku. Paling lambat aku pernah balik keje pukul 10 malam. Sampai rumah memang terasa betul letih. Nasib baik En. Mie tak marah. Kalau dia marah aku lebih rela resign. Hati pun senang. Tak payah susah2 pikir masalah kerja lagi.

4 April nanti wani dah mula kembali bertugas lepas 2 bulan cuti bersalin. Tiba2 aku jadi takut pulak. Tak tau lepas ni apa pulak agenda yang 'diorang' rancang. Mesti 'diorang' tu tak senang hati tengok aku 'free' sikit. Lepas satu, satu dugaan yang aku terpaksa tempuh. Lepas ni aku nak kena ganti sapa pulak?? Mai aku ganti buat kerja korang. Maklum la.. semua orang 'bz'. Aku sorang je yang 'free'. ye tak??? Hampeehhh..

0 comments: