Tuesday, March 22, 2011

Bagaikan Puteri

Jika dunia aku yang punya
Akan ku dirikan sepasang sayap putih dan berseri
Untuk ku kemudi
Sepanjang masa tanpa kecewa
bertemankan bintang yang setia
Bagaikan puteri kisah khayalan
Yang hidupnya suci dan sempurna

Tapi sayang.. hanyalah impian
Bulan tak bisa tumbuh di taman
Dan bila mentari datang pulanglah segala kenyataan

Hari ni tengah bz on9 tiba2 sofea datang bawak remote control

Sofea: Mama.. mama.. ambik remote ni buka cerita masak
Aku: Buka cerita masak?? (Rasa macam tak percaya sungguh) Fea tak nak tengok cerita kartun ke?
Sofea: Cerita kartun fea dah habis.(Sambil senyum2)
Aku pun laju je tukar channel 703
Sofea: Mama.. tengok tu sedapnya.
Aku: Hmm.. sedap2.. (Sambil mata tengok lappy)
Sofea: Mama.. Nak epal (sebab channel tu tunjuk gambar epal)
5 minit lepas tu..
Sofea: Mama.. Nak roti (sebab channel tu tunjuk roti)
5 minit lepas tu..
Sofea: Mama.. Nak megi (sebab iklan tunjuk spaggeti)
Terus aku capai remote tukar channel 613. Terus dia ambil bantal dan baring atas sofa.

Moral of the story: Kalau nak on9 jangan bukak channel 703. Better buka channel 613. Give & take.. hehehehe.. Peace!!! Nak layan citer Desperate Housewife plak..

1 comments:

White Hooder said...

Suka dengar lagu nie. I remembered the MV with the white curtains and pillow feathers around Farra, the singer. Hahahhaa. ^_^