Sunday, June 13, 2010

Sunyi tanpa sofea..

Pagi sabtu.. bangun tido lambat.. sedar2 dah kul 7:35 am!!! mmg dah sah2 la aku lewat.. kelam kabut mandi.. bersiap.. at last swipe card kul 8:04 am.. terbabas plak tido pagi ni.. ni mesti sbb smlm tido lambat main2 software gambar.. tak sedar diri pgi ni keje lagi.. kan best kalau keje gomen.. sabtu ahad cuti.. huhuhuhu...


Pagi2 boss aku dah panggil.. ingatkan apa.. rupanya nak bagi coklat.. boss S'pore belikan.. kongsi2 la rasa sorang satu.. Keje tak la bz sgt.. cuma nak siapkan training report.. minggu dpn dah nak audit.. last minute baru suh aku buat.. padahal benda tu dah lama dah berabuk dlm fail.. tgh2 aku sibuk tu la abg pendek sibuk nak install anti-virus.. eeeiii.. jam dah kul 1.. ada lagi 3 orang je aku tak sempat nak print lagi.. lantak la.. hari isnin la sambung.. takkan auditor nak start kul 8 am kot.. ??

Balik keje hubby ajak keluar makan dgn apai.. sampai umah dah kul 4pm.. letihnya badan.. perut pun dah kenyang.. just lepak2 kat umah.. main dgn sofea & anak sedara aku yang lain.. kul 6 lebih diorang semua nak gi penang.. sofea awal2 dah masuk dlm keta.. aku ajak turun tak nak.. nak ikut jgk2.. last2 mak aku suh packing baju sofea.. bwk sekali jalan2 gi penang.. aku dgn berat hati.. terpaksa jgk bgi sofea ikut.. byk giler baju sofea... jgn tertinggal sana sudah.. hubby aku siap pesan lagi kalau dia nangis2 terus call.. sbb sebelum ni sofea selalu tido dgn kitorang.. gelak je mak aku..

Lepas diorang berangkat terus kemas rumah.. rasa sunyi sgt2.. hmm.. takpe la.. asalkan sofea happy.. aku pesan jgn notty2.. dia jwb ok.. hisshh.. geram aku.. abis kemas2 apa lagi nak buat.. on9 la.. jap2 aku call tanya sofea.. dia tak nangis pun.. sibuk dok main.. aku dgr suara sofea happy sgt.. lega la jgk hati aku..

Pukul 2am.. kwn hubby call ajak gi tengok bola kat luar.. aku terpaksa la ikut jgk.. nak tinggal sorang2.. penakut ya rabbi.. England vs USA.. at last result seri 1-1.. hampehhh.. sampai umah dah kul 4:30am.. terus tido.. ZZzzzzzz

0 comments: