Wednesday, June 9, 2010

Di hari interview keje gomen..

Akukah itu??

Hari ni sblm subuh aku dah bgun.. huahuahuaa... kul 04:30 am mata aku dah celik.. byk keje nak buat.. di subuh2 hari aku on9 cari bahan nak interview jap gi.. mmg habit aku tak leh nak ubah2.. suka wat keje last minit.. masa ni baru nak nyesal tak prepare awal2.. lantak la.. as long aku ada info sudah.. sedar tak sedar dah pukul 06:00am.. baru nak iron baju la.. cadang2 nak kuar kul 06:30am.. hampeh.. kul 7 gak baru gerak..

Sofea pun ikut jgk sbb papa dia takut boring tunggu aku.. ada sofea takde la boring sgt.. suka hati dia la.. sampai ipoh kul 7:40.. tapi jalan jem.. orang pejabat masuk keje.. tepat kul 8 sampai tempat interview.. fuhh.. alhamdullilah.. sampai pun..

Sampai2 terus kena daftar nama.. aku dpt no 26!!!.. kebas punggung jgk la.. bygkan sorang je dah 20 minit.. mesti turn aku dah tengahari.. hubby & sofea dah kuar awal2 gi breakfast.. aku takde selera dah nak ikut.. time ni la baru nak bca apa2 yng patut.. tapi.. leh baca je la.. mcm tak leh masuk kepala je..

Lepas sorang.. sorang masuk.. at last dah pukul 12 lebih.. masing2 muka fresh pgi tadi.. semua dah lunyaii.. heheheh.. takde masa nak control2 ayu dah.. mulut dah start pot pet pot pet.. buat lawak.. kenal pun tak.. untung jgk dpt no akhir2 ni.. byk soalan bocor.. hehehehe.. hari ni aku belajar sesuatu..Tips interview paling penting:

1. pastikan dpt no akhir2 skit.. sbb byk dpt soalan bocor..
- bila orang keluar dpt satu soalan bocor.. 10 orang keluar?? hehehehe..

2. tukang interview dah letih.. lapar.. so kalau bleh nak cepat abis je.. ni paling bagus..
- dari pagi tadi sorang 20 minit.. sampai turn akhir2 ni sorang 10 minit tak sampai.. soalan semua straight to the point.. takde tanya benda2 mengarut yang boleh buat pening kepala nak pikir jwpan..

3. Bleh berkenalan.. sembang2 sambil menunggu tu.. ada peluang nak korek info.. aku ni dah la malas nak cari bahan.. heheheheh...

At last.. tiba giliran aku.. semua yg dia tanya mmg sebijik mcm soalan bocor yang aku dpt masa tgh menunggu tu.. sooo??? syukur alhamdullillah.. dipermudahkan urusan aku.. amin.. kalau ada rezeki tu ada laa.. nak mengharap sgt takde la.. byk lagi yang lebih bagus dari aku..


0 comments: