Thursday, February 18, 2010

hari penuh sensetif..

pagi keje mcm biasa.. hubby hantar.. hari ni keje tak bz.. boring ada la.. sib baik leh layan outlook.. melayan reply email dari pgi sampai petang..

aku ada terima satu email.. diari seorang ibu.. kiriman sue (klang).. kisah pengalaman seorang ibu menjaga bb yang baru bersalin.. bb tu ada problem jantung.. mmg touching giler la.. tak sanggup aku nak baca pun.. baca sikit2 pun air mata aku dah bertakung.. rilek2... tak leh nak tunjuk emo sgt.. karang diaorang ingat aku gaduh dgn hubby laks.. gossip liar byk.. aku try forward kat kwn aku.. suh dia baca.. dia pun sama gak.. tak leh nak baca.. sedih sgt.. part2 last tu yg sedih.. sbb ending tu bb dia meninggal gak.. tu sensetif aku no 1..

sensitif no 2 lak.. jap tadi aku tgk semanis kurma.. citer pasal anak durhaka.. ustazah tu citer dlu2 ada la sorang hamba allah ni jumpa dgn nabi.. tanya dia nabi.. adakah segala yang telah dia lakukan spt bagi mandi ibu dia.. bgi makan ibu dia.. sikat rambut ibu dia.. etc.. telah membalas jasa ibu dia membesarkan dia?? nabi kata.. sanggup ko tanya aku soalan mcm tu?? tau tak tiada guna jika kita buat segala tu.. jika dalam hati kita ingat mcm tu pulak.. sbb masa ibu besarkan kita dia sentiasa berdoa agar kita dipanjangkan umur.. hidup sihat sejahtera.. even kalau kita sakit pun.. kalau lah boleh digantikan dgn nyawa ibu pun seorang yang bergelar ibu sanggup asalkan anaknya sihat.. ni tidak.. sbgai anak wlaupun dah jaga ibu.. kalau tetap rasa tu tugas remeh yang menyusahkan.. sgtlah tidak bermakna segala pengorbanan tersebut.. menangis2 hamba Allah tu lepas dgr penjelasan nabi.. peluk2 nabi.. then nabi kata.. pulanglah kamu.. peluklah ibu kamu selagi hayatnya masih ada.. haddoiiii.. berderai air mata aku dgr citer tu.. teringat kat mak aku yang jauh kat kl.. harap2 dipanjangkan usia ibuku.. amin...

hubby tgk aku nangis.. pujuk2 aku ajak gi makan chowkuewtiow dpn umah.. kenyang perut dah.. tu yang balik umah terus update blog.. huhuhuhuh...

sambungan.. sensitif no 3.. abis2 je aku post blog.. sofea cirit.. lepas aku cuci bersih2.. aku sambung layan blog.. sekali dia dtg dekat aku.. membuak keluar muntah dia.. gelabah aku jap.. terus angkat dia masuk bilik air.. dalam bilik air muntah lagi.. meraung2 dia nangis.. haddooii la.. aku pun nangis sekali.. aku tak leh tgk anak aku sakit.. aku terus siram dia dgn air.. bagi mandi terus.. baju2 abis basah dah kena muntah.. takpe.. tu mama bleh basuh kemudian.. yang penting sofea bersih dulu.. dah siapkan sofea.. aku lap2 lantai..

aku rasa2 perut sofea ni kosong.. pastu tadi dia makan nasik lemak plak.. minum air milo.. angin perut tendang keluar la semua2 tu.. takpe la.. org kta kalau dah muntah ni.. panas badan pun keluar.. skrang ni dia tgh baring.. sambil ditepuk2 manja papa dia.. sian sofea..

0 comments: