Tuesday, December 25, 2012

My new gadget.. luv my BB

25 Dec 2012 - Hari dalam sejarah..

Tak planning langsung nak dapat BB hari ni. Bangun pagi biasa je. Hari cuti kan.. Kemas-kemas rumah, layan anak sedara yang datang melepak kat sini sebab sekolah cuti. Petang layan citer Ombak Rindu. Dah berkurun cerita ni tapi aku baru nak tengok.. Kesiannnn...

Habis cerita Ombak Rindu.. menangis sedih lebih kurang, En Mie ajak keluar cari BB. Hati aku ni mula la berbelah bagi je nak beli ke tak. Almaklum la seperti semua sedia maklum aku ni memang sangattt jarangggg tengok handphone. Terperap je dalam handbag. Sekali tengok mesti ada missed call dan message tak bereply..

Tapi aku gagahkan jugak la ikut pi survey..

Dah sampai kedai handphone tengok ada BB kaler putih dan hitam. Mula la konfius datang lagi.. Hitam atau Putih.. Dari rumah nak kaler putih tapi bila sampai kedai tengok kaler hitam pun smart jugak. Hadooiii.. Tanya pendapat En. Mie dia kata hitam ok.. putih pun ok.. alamak..

Setelah ditenung.. direnung.. dipikir.. akhirnya aku decide ambik kaler hitam. Reason paling kukuh --> Sebab hitam susah nampak kotor... bleh?? Hahahahaha...

Akhirnya aku ada BB jugak.. Akhirnya aku ada BB Pin sendiri : 259E5835.. Excited sangat kan.. sekali masuk kereta baru aku sedar aku memang ZERO knowledge pasal BB.. percaya tak, aku nak Unlock BB pun tak reti. Makanya pegang je la BB tu sampai rumah.. Dasarrr tak sabar nye pasall...

Masih byk lagi yg nak digodek-godek.. nasib baik la boleh mintak tolong kakak dan anak buah.. kalau harap aku mau gi terus bertapa kat kedai hp cina tu mintak bantuan.. Hahaha..

Masa mula-mula nak setting tu aku memang sangat BLUR.. tapi bila dah pandai sikit-sikit ok la.. dah berani nak godek sendiri.

Mr Google jugak banyak membantu.. Disebabkan adik beradik aku takde yang reti pasal blog terpaksa la aku cari info sendiri.. tapi satu kepuasan bila ilmu yang kita dapat tu hasil dari pencarian sendiri..

Cari punya cari.. akhirnya berjaya jugak connect BB aku dengan blog Narlina.. Waa.. Best betul bleh update blog guna BB.. Leh attach gambar plak. Just taip apa kita suka pastu kalau nak attach pic, pilih je then tekan SEND.. Simple as that.. Nice. Love my new gadjet.. XOXO (terkenan Istanbul Aku Datang)



2 comments:

Makcik Anak 3 said...

tahniah...heheeee

Narlina said...

Hehehe.. TQ.. dah berkurun orang guna.. ina baru terkial-kial nak start..