Thursday, December 27, 2012

1st review - My new BB..

Hari ni masuk hari ke 3 aku pakai BB.. My BFF pernah tanya best ke guna BB? Hmm.. so far ia tak mengecewakan lagi.. Hehehehe.. dan hasil google aku ada aku terbaca 7 Sebab Mengapa Anda Perlu Dapatkan BlackBerry Curve 9320

Hari pertama
Aku sangat-sangat blur sampai tahap nak unlock keypad pun tak reti. Bayangkan!!! Sampai rumah terus top up RM30 dan dail *100# subscribe pakage blackberry sebulan RM20. Berbaloi la. Tak payah pening kepala ingat nak bayar bil handphone setiap bulan. Bahagian setting blackberry ID ni kakak aku yang buat. Aku duduk sebelah tengok je. Almaklum laa.. 1st time pakai BB..

Lepas tu dah settle bahagian register, dah boleh start sign facebook dan start BBM (Blackberry messenger). Kakak aku yang invite semua contact BBM sebab dia memang pakai BB jadi senang banyak la aku. Tak payah susah sangat nak cari contact. Dia excited betul nak setting BB aku. Ajar macam-macam tapi masa tu dah tengah malam. Kepala otak aku dah letih nak terima apa yang dia ajar. Angguk-angguk geleng-geleng.. Hahahaha.. Jangan marah kak linnn..


Hari kedua
Pagi-pagi aku dah start godek-godek BB. Siap kena perli dengan En. Mie.. Hehehehe.. Hari tu aku cari info pasal nak update blog guna BB. Senang je pun.


Pilih setting --> Mobile and email

Posting using email --> tukar nama email dan save email tu kat BB contact.

Bila nak update blog pilih email address yang kita save, pastu tulis la apa yang kita nak taip kat blog dan bila dah siap tekan button SEND. Senang kan??

Kini tak perlu nak tunggu balik rumah on wifi, on labtop untuk update blog lagi. Sekarang aku boleh update blog dimana-mana dan pada bila-bila masa je.

Tu contoh posting aku guna BB.. 

Hari ketiga

Petang tadi baru teringat nak tengok iklan BB aku kat youtube.

Official video Blackberry Curve 9320 

Bila tengok iklan ni baru aku tau yang aku boleh tangkap gambar dan upload terus kat akaun twitter ataupun Facebook. Function ni handphone biasa pun boleh buat. Cuma aku tak teringat pulak nak testing kat BB. Hehehehe.. dan baru aku tau rupanya ada yang kaler PINK!!! Sayang semuanya sudah terlambatt... Huwaaa...!!!

Hitam pun hitam laaa.. Hitam itukan menawannnn.. (ayat pujuk hati sendiri.. Huhuhu)

Sekian my review. Berminat?? Jom laa.. boleh kita berBBM nanti.. XOXO

0 comments: