Wednesday, June 13, 2012

Blurrr...



Kerja aku sekarang ni tak sibuk sangat. Sebelum lunch kerja aku dah settle. Sementara nak tunggu sampai petang habis kerja, berlakon la buat-buat sibuk padahal on9 fb, google, check email.

Bila menggoggle sekarang ni asyik search pasal tips-tips temuduga kerajaan, pasal menteri, pasal Kementerian Kesihatan.. bla.. bla.. bla..

Sekali macam terdetik di hati..

Betul ke apa yang aku buat nie?? Huhuhu....

Serius aku buntu. Beria betul kali ni aku search pasal nak interview. Sebab ni bukan interview kali pertama, jadi aku dah ada pengalaman sedikit sebanyak soalan-soalan cepumas. Nak test market boleh la. Mana tau kali ni rezeki aku.

Tapiiiii.....

Dalam aku gembira terselit perasaan sedih dan sayu. Selama ni hidup aku happy. Takde kurang kat mana-mana langsung. Hari-hari ku ceria di samping kawan-kawan dan family tersayang.

Mana satu yang harus aku pilih???

Waktu kerja yang panjang tapi sikit pun tak terasa lama bila kita buat kerja yang sesuai dengan jiwa kita atau pun waktu kerja yang standard 8 jam tapi terasa lama gila bila kerja tu tak sesuai dengan jiwa dan suasana berbeza a.k.a tak best langsung..

Aku telah sebati dengan kerja aku sekarang. 6 tahun beb. Orang semua dah anggap aku senior stafff. Sekali nak berhenti dan join kerja baru. Jadi junior staff balik. Huhuhu.. sedih gila woooo.. suasana tak tau lagi macam mana. Kalau kena area luar Taiping.. abis laa.. hilang sudah happy dapat keja gomen... huhuhuuh...

Masih serba salah... huhuhuuh...

0 comments: