Saturday, June 23, 2012

Kali ni aku diuji lagi..



Memang menguji tahap kesabaran betul. Dah la baru start kerja dah nak berlagak dengan aku. Eeeiii.. tak pernah aku jumpa orang yang macam ni.

Dah la kerja dia copycat dari report aku pastu bila ada masalah email semua boss2 termasuk boss besar kat Singapore. Heeiii.. melampaunya... pastu siap bagi arahan pulak kat aku. Ko ingat aku ni sapa??? She's really press my RED BUTTON.. Boss aku sendiri pun tak berani buat aku macam tu.. ke ko tak reti guna Microsoft Outlook?? Tak reti beza Reply dan Reply All??

Sedang aku baca email terus boss aku call. Mintak penjelasan yang sebenar. Lepas aku explain segala dia paham benda tu bukan salah aku. Dia suruh aku call direct marah budak baru tu dan reply email tu dan terangkan perkara sebenar.

Aku ni kalau dah bengang dan benci seseorang tu aku malas nak marah sebab aku dah tawar hati nak layan lebih-lebih ataupun ikut meroyan sekali. Eeeii tak kuasa. Aku lebih suka diam dan terus tak nak layan. Lupakan terus dari ingatan pun takpe. Tapi atas desakan kawan-kawan suruh aku pertahankan diri dah sebab budak tu dah over sangat aku call la jugak.

Memang panjang lebar la budak tu kena ceramah dengan aku. Puas hati aku.

Aku ingatkan settle la semua. Rupanya pagi ni dia email lagi. Tapi kali ni dia tuju kat aku sorang je. Tak berani dah nak cc satu dunia. Payah betul la kalau jenis tak paham bahasa ni. Terus aku tunjuk email tu kat boss aku. Memang dia nak menempah kan??? Rasakan la.. yang aku dengar dia dah kena sound dengan boss aku even GM aku pun dah tau pasal ni dan pesan kalau aku ada masalah, aku boleh direct call my GM pulak. Waaa.. i feel so lucky la pulak.. hahahaha...

Sekarang baru aku tau ramai yang ambil berat pasal aku. Diorang pantang tengok aku teraniaya. Dari boss yang pangkat tinggi hinggalah ke level cleaner. Aku suka berkawan dengan semua orang tak kira pangkat apa. Aku senang bekerja dalam suasana yang happy. Paling tak suka orang yang sombong berlagak konon macam hebat sangat. Aku nak tengok berapa lama dia boleh tahan kerja kat situ dengan perangai macam tu.. Kalau ko hidup nak menyusahkan orang lain, sampai bila pun hidup ko tak akan senang. Believe me..!!

0 comments: