Tuesday, August 16, 2011

What happen.. what happen..!!

Kesiannya blog aku...

Puasa dah 2 minggu tapi tak ber'update' langsung pasal bulan puasa. Baca blog orang lain semua citer pasal pengalaman berbuka puasa, sahur, xtvt bulan puasa.. tapi aku?? hmm.. hampeh..!!

Mana taknya, pagi2 celik mata dah bersahur, tu pun kdg miss jgk sahur. Nasib baik la dah niat sebelum tido. Kalau tak, lebuh ampang la jawabnyaaaa..

Time kerja biasa la. Aku non-stop. Time lunch pun aku buat kerja jgk. Bukan apa, rasa cepat sikit jam tu bergerak. Tambah2 kalau on9 FB.. sat je rasa dah abis lunch hour. Dasarrrr.. hehehhehee..

Balik kerja terus balik rumah. Tak payah singgah ambik sofea sebab En Mie dah ambik. Balik rumah kalau en mie suruh masak, aku masak je. Apa yang ada dalam peti sejuk tu, pandai2 la aku reka resepi. Janji aku masak.

Kalau dia ajak pergi bazaar ramadhan, lagi la aku blur. Tak tau nak makan apa. Semua pun nampak sedap kalau perut tengah lapar. Last2 balik penuh meja. Hah.. kekonon bulan puasa nak berjimat. Ambikk.. En Mie dah jeling2 tengok aku boleh habiskan ke tak.. kes naya betoii..

Lepas berbuka, selalunya tengok tv dengan sofea or dengan bapak sofea. Hehehhee.. Nak on9 pulak memang jarang la sangat. Malam ni pun sebab sofea dah tido, en mie berbuka di kem. Ada jamuan buka puasa bersama dengan pegawai tempat kerja dia.

Semalam en. mie dah perli2 aku. Apa ni mama, kata never ending story. Tapi dah lama tak update pun blog. Lepas ni ending the story je laaa.. Uikk?? bila pulak En. Mie jadi follower aku?? hehehhehe.. rindu jugak rupanya nak tengok aku berceloteh yeee...

Itu la perangai aku. Pantang kalau lama tak update blog. Nak start balik punya la payah. Insyaallah, lepas ni aku akan cuba curi2 masa untuk update okey..!! See ya..

Selamat menjalani ibadah puasa dengan jayanya.. Peace..!! :)


0 comments: