Tuesday, July 26, 2011

Kisah Seorang Mat Sport..

Gigih berlatih setiap minggu. Tak pernah miss walau hujan ribut yang melanda. Jaga stamina katanya. Aku iye kan je. Dah itu yang dia minat aku takkan nak halang. Bukan dia pergi berfoya-foya.

Suatu hari dia pulang dengan muka yang sedih. Tak ceria seperti selalu. Mengapa???




Rupanya kasut kesayangan sudah terkoyak. Hatiku merasa sedih jugak. Kesian dia. Abis la hobi dia. Adakah dia terus bersara???

Mana mungkin...!!!


Semalam aku pun gatai2 mulut la pi offer nak belikan kasut baru untuk dia. Ye la, kemana saja aku ajak dia turuti segala kemahuan aku. Apa salahnya aku balas jasa dia dengan sepasang kasut sport kan?? Tapi aku tak gaji lagi.. tunggu la aku gaji nanti aku belikan..

Tapiiii...!!!

Dia lagi advance.. Tengahari tadi dah pergi masuk kedai sukan. Meng'usha' kasut idaman kalbu. Siap terserempak dengan opismate aku, sempat berpesan "bagitau ina, en. mie kat kedai barang sukan. Mesti dia tau apa maknanya"

Kawan aku pun beria la jumpa aku tengahari tadi menyampaikan pesanan en. mie. Aku yg sedang gigih berkerja mencari rezeki sesuap nasik ni blur2 je bila kawan aku bagi msg mcm tu. Siap aku reply balik "Eh, apa you cakap ni? Series la aku tak paham.."

Kesian budak tu. Dah jadi macam orang suruhan pulak menyampaikan pesanan. "Eh, suami u yang bagitau kalau i cakap mcm tu u paham??" Aku terdiam seketika. Baru cuba mencari fokus. "Owhh.. ye2 paham sudah.. hehehehe..."



Balik rumah, en. mie dah senyum2 kat aku. "Mama, tengok la kasut ni. cantik tak??"

"Hmm.. cantik. Pandai papa pilih.. berapa ni?? mahal tak??" hehehehe..

"Murah je.. RM... tuttt (harga rahsia) hehhehee..

Terus hari ni semangat berkobar2 nak pergi main badminton.

Dia sudah kembali ceria seperti dulu. Dan aku kena tambah budget untuk hadiah kasut sukan. Huhuhuhu.. Tak kisah la janji dia happy.. i'm happy too.. :)

2 comments:

MommaNazrin said...

xpe r..bkn tuk owg laen pn n bukan sll kn...sekurangnye dia tau is3 dia mnyokong dia...huhuhu...tmbat ati suami..lari budget xpe asalkn dia hepi...ko kasut,,,aku moto..huhuhu..

MommaNazrin said...

xpe r..bkn tuk owg laen pn n bukan sll kn...sekurangnye dia tau is3 dia mnyokong dia...huhuhu...tmbat ati suami..lari budget xpe asalkn dia hepi...ko kasut,,,aku moto..huhuhu..