Sunday, May 22, 2011

My Saturday..

Sabtu - Selalu aku memang suka kerja hari sabtu sebab boleh balik awal dan boleh pakai jeans. Santai je kat opis. Terasa bebas. Tapi semalam tak macam yang aku bayangkan.

Pagi lagi dah buat hal. QA boss cuti tapi boss aku tak tau so opis bukak lambat sebab tunggu boss aku datang bawak kunci. Lepas tu ada problem sikit pasal kerja. Padahal kalau nak diikutkan aku takde kena mengena langsung pun. Tapi boss aku call tanya itu ini kat aku. Bila aku nak pass line kat orang yang sepatutnya dia cakap dia nak refer dengan aku sorang je. Tak nak dengan orang lain. Arrgghhh.. tensen2. Kenangkan boss aku ni jarang mintak tolong aku je. Ni mesti dah terdesak sangat. At last problem tu settle jugak. Sabor je la dapat boss macam ni.

Balik kerja terus balik rumah. Mak mertua pergi makan kenduri so lunch pandai2 la. Hehehehe. Lepas dah bersiap, ajak en. mie lunch @ McD. Dah lama janji dengan sofea nak bawak dia makan kat situ. Bila sofea tau apalagi ~ hati berbunga riang.

Kebetulan minggu ni McD 'Can' Glass kaler PINK.. I Likeeee. 

Petang, en mie mula dah start projek bakor sampah kat belakang rumah. Sekarang ni rajin la pulak. Dulu nak tengok belakang rumah pun jarang2. Aku?? kutip buah mempelam yang luruh. Dapat sebekas ada la dalam 40 biji. Bagi kat jiran2 sebab mak en. mie pesan, kalau kita rajin sedekah lagi banyak rezeki yang datang. Amin.

Makan malam terpaksa la masak. Dah tak tau nak makan apa. Yang ada pun stok ikan kerapu yang entah bila punya en. mie mancing. Sah2 tak fresh pun. Resepi paling senang & sedap. Kerapu Masak Stim. Hehehe.. Punya la nak rasa macam makan kat kedai sanggup en. mie keluar pi beli tomyam. 

Dinner ~ Kerapu Masak Stim & Tomyam Campur

Perut dah kenyang mula la mata mengantuk. Pukul 10 dah terlena. Pukul 12 terjaga balik. Mana maunye malam2 minggu tido awal. Sofea & En. Mie ni jeles tengok aku tido awal. Layan movie cerita Cheaper By Dozen. Nasib baik TV3 cerita best. At last betul2 tidur kul 3 pagi jugak. 

0 comments: