Tuesday, May 3, 2011

Lepas cuti2 Malaysia..

Balik dari bercuti, semua ada cerita masing2. Akak sorang tu pergi Wang Kelian, Perlis. Ikut rombongan. Pergi beli periuk sebab kat sana boleh dapat harga murah. Ingatkan aku je yang pergi cameron rupanya 2 orang budak ofis aku pun pergi jugak. Sorang bawak strawberri, sorang bawak coklat, aku bawak cenderahati cameron. Elok sangat la tu. Boleh la bertukar buah tangan. Semua dari Cameron Highland.

Datang QA boss bawak berkotak2 barang. Ingatkan apa, rupanya masa cuti tu adik dia kawen kat Johor. Ada cupcake, ada mug, ada kek kawen, ada buah. Memang murah rezeki betul pagi nie. Dah lama tak makan cupcake. Pagi ni breakfast kek coklat & buah anggur fresh.

Semua dapat sorang satu beg berisi mug & cupcake. TQ boss.

Dah pukul 9 lebih baru nak tengok email. Sekali boss aku bagi email mintak report ASAP. Almaklum la, awal bulan memang macam nie. Mood malas terpaksa aku buang jauh2. Akaun pulak call mintak short over received. Pun tak siap lagi. Jap2 tu jugak payroll mintak maintenance schedule. Despatch dah sampai bawak segala macam invoice nak kena enter. Huii.. tak sempat nak feeling2 malas pun. Huhuhu..

Balik kerja en mie terus ajak pergi buat alignment kereta. Ingatkan sekejap je. Sampai malam jugak la baru boleh siap. Banyak pulak kereta yang nak tukar tayar. Nasib baik la singgah rumah mandi dulu. Takde la rasa letih sangat sebab dah mandi. 


Dalam kereta on the way balik tu en. mie tiba2 lak kata suruh aku belajar pasal kereta. Puncanya sebab aku tanya lain ke rasa bawak kereta kalau dah lepas alignment tayar?  Dari soklan tu terus meleret ke isi minyak kereta, minyak hitam, air, tukar tayar dan segala basic knowledge pasal kereta. Argghh.. menyesal aku gatal2 bukak mulut tanya soalan tadi. Huhuhuuhu...

1 comments:

MommaNazrin said...

mmg r ade kelainan nye pn noor oiii..2 r ko,,tau bwk jew,,,ehh ilap tau naek jew..huhuhu