Monday, February 11, 2013

♥ Fynn Jamal ♥

Fynn Jamal

Mungkin ramai yang kenal dia.
Tapi aku baru je tau pasal dia.
Ke aku sorang je yang baru tau.. entah..

Whatever..
First time aku tau nama dia masa anak kecik dia ada problem jantung
Then kena operate kos RM35K
Tapi alhamdulillah. Berkat doa dan sumbangan semua.
Anak dia sihat dah sekarang.

Done.. stop terus..

Until...

Aku dengar lagu 150 juta kali..
Mula-mula aku ingat lagu Ainan Tasneem.
Sedap pulak lagu tu. Aku dengar banyak kali kat youtube

Aku baca komen..owh lagu ciptaan Fynn Jamal.
Dia tujukan lagu tu kat suami dia..
How sweet.. best kan kalau ada bakat macam tu.

Tertarik dengan setiap bait lirik lagu tu buat aku nak tau lebih lanjut tentang fynn jamal.
Mr GOOGLE kan ada..
Terus aku terjumpa blog dia.

Fynn Jamal seorang penulis
aku suka cara dia.. jelas, tepat, padat dan yang penting JUJUR..
Dia tak pernah jadi orang lain. Dia adalah dia. UNIKnya di situ.
Bagi aku dia seorang yang cukup tabah hadapi liku2 hidup.
Calang2 orang boleh jadi seperti dia.

Asal dari bawah dan dia tak lokek dengan setiap ilmu yang dia ada..
Sering saja dia sharing kata2 semangat, kata2 nasihat
Setiap pengalaman hidup dia jadikan pembakar semangat untuk dia terus maju.
Aku sebagai pembaca pun kadang2 boleh feel apa yang dia nak sampaikan.
Jarang aku baca blog sampai menangis
Tapi ada satu part tu dia cerita masa mak dia meninggal.. aku menangis sorang2

Aku tak habis lagi khatam blog dia.. sedang dalam proses..
Apa-apapun I LOVE FYNN JAMAL.. :)

BTW aku suka Fynn Jamal yang nyanyi lagu '150 juta kali' berbanding Ainan Tasneem.
Yang Ori tetap best..


Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata
“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–
saya kenal sayang saya”
Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua

1 comments:

Makcik Anak 3 said...

serak2 suara die...like...heee..so ina pe lagik....tulis lah lirik untuk en.mie..heeee