Saturday, April 2, 2011

Release tension..

Bila masuk kerja pukul 8 pagi, bermulalah rutin kerja aku. Menggodek-godek 2 program nie. WMS & Pronto System.


warehouse management system, or WMS, is a key part of the supply chain and primarily aims to control the movement and storage of materials within a warehouse and process the associated transactions, including shipping, receiving, putaway and picking. The systems also direct and optimize stock putaway based on real-time information about the status of bin utilization.

Pronto Software is an Australian Enterprise Resource Planning software vendor. Originally trading under the name “Prometheus Software”, the company was sold to Sausage Software in 1999. The name was then changed to 'Pronto Software' following a management buyout in 2002.
PRONTO-Xi is Pronto Software's main product. It has modules for financials, retail, CRM, supply chain management, warehouse management, manufacturing and facilities management.The current release is PRONTO-Xi Phase 6.

Mula2 tu memang la blur sebab terpaksa jadi 'bidan terjun'. Sekejap2 refer note. Kena ada problem pulak. Terpaksa tanya orang tu.. orang ni.. fening makcik. Tapi sekarang ni bila dah biasa guna tanpa refer note, ok la. 
1st April aku dapat berita baru lagi. Mungkin aku kena sambung buat kerja semua ni sorang2 sampai diberitahu kelak. Sabar je la. Takpe aku redha. Mungkin ada hikmah sebaliknya. Ikut hati memang la geram. Patut2 aku kena dapat gaji double ni tapi sendiri mau ingat la. Ajar2 aku semua ni aku rasa aku tak rugi apa pun sebab ilmu tu aku dapat free je. Cuma nanti kalau aku takde masa tu baru korang tau langit tu tinggi ke rendah. Okkkk??

2 comments:

MommaNazrin said...

kan aku dh kta...sambung jgn xsmbung..jgn smpi laki ngamuk sudehh..

Narlina said...

dah explain kat en. mie. Dia pun kesian jugak kat aku tapi dia kata kalau rasa larat buat la.. kalau tak larat call dia datang ambik. Tu je yang dia boleh tolong pun.. huhuhuhu..